tag:blogger.com,1999:blog-1882016377742156048.post8584237988289281143..comments2023-10-22T06:57:12.339+03:00Comments on Απλά και Ορθόδοξα: Περί των ακτίστων ενεργειώνπ. Χερουβείμ Βελέτζαςhttp://www.blogger.com/profile/01389436196613840936noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-1882016377742156048.post-53691762487350197592019-10-18T22:49:14.373+03:002019-10-18T22:49:14.373+03:00Θα προσπαθήσω να σάς απαντήσω επιγραμματικά.
Ότι ...Θα προσπαθήσω να σάς απαντήσω επιγραμματικά. <br />Ότι η θεολογία του Βαρλαάμ ακολουθεί πιστά τις θέσεις του Θωμά Ακινάτη αποτελεί κοινό τόπο στην ρωμαιοκαθολική θεολογία, όπως φαίνεται και μόνο από τον τίτλο της διατριβής, περίληψη της οποίας (στη Γαλλική) παρατίθεται στην εξής διεύθυνση: http://theses.enc.sorbonne.fr/2015/feeser <br />Το ερώτημά σας περί άνω και έξω ή περί εντός ή εκτός δεν το κατανοώ, ούτε, βεβαίως σε τί αποσκοπεί.<br />Ακόμη, ήθελα να διευκρινίσω ότι ο όρος «ενέργεια» έχει άλλο περιεχόμενο στην φιλοσοφία, άλλον στην θεολογία και άλλον στην επιστήμη τηε Φυσικής. (όπως π.χ. άλλο σημαίνει η λέξη παξιμάδι για τον μεσο άνθρωπο και άλλο για έναν μηχανικό) Επομένως δεν πρέπει να τα συγχέουμε.<br />Αλλά ακόμη κι αν θελήσουμε να φέρουμε ένα παράδειγμα από την φυσική, η ηλιακή ενργεια είναι εντός ή εκτός του ηλίου και πότε παύει να γίνεται ηλιακή και μετατρέπεται π.χ. σε γήινη; Αν πάλι ταυτίσουμε την ηλιακή ενέργεια με τον ήλιο (πράγμα παραδεκτό σύμφωνα με την κβαντική θεωρία) τότε οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι ο ήλιος εκτείνεται στο άπειρο.<br />Άπειρο, βεβαίως, ομολογούμε και τον Θεό, πανταχού παρόντα και τα πάντα πληρούντα, και ακατάληπτο και απερινόητο. Αρκούμαστε, δηλαδή, να ομολογήσουμε ότι δεν τα ξέρουμε όλα και δεν μπορούμε να τα εξιχνιάσουμε με την λογική μας.π. Χερουβείμ Βελέτζαςhttps://www.blogger.com/profile/01389436196613840936noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1882016377742156048.post-86966152950756533552019-08-29T09:01:23.244+03:002019-08-29T09:01:23.244+03:00Σάς ζητώ συγγνώμη για την αργοπορία της δημοσίευση...Σάς ζητώ συγγνώμη για την αργοπορία της δημοσίευσης. Από λάθος δικό μου δεν ελάμβανα ειδοποιήσεις. Θα προσπαθήσω εντός των ημερών να σάς απαντήσω. π. Χερουβείμ Βελέτζαςhttps://www.blogger.com/profile/01389436196613840936noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1882016377742156048.post-26501258953916465792018-07-19T13:18:07.278+03:002018-07-19T13:18:07.278+03:00επιπλέον του προηγουμενου σχολιου ο Θωμισμος δεν ε...επιπλέον του προηγουμενου σχολιου ο Θωμισμος δεν εχει δογματοποιηθει στο συνολο του- η καθαρα ενεργεια ασφαλως εχει ορθοδοξη θεωρηση όταν υποστηριζει την τελειοτητα του Θεου-χωρις όμως αυτό να σημαινει ότι εχουμε "στατικο" Θεο.Δηλαδη ο δυναμισμος της ΖΩΗΣ εντος του Θειου είναι ολοκληρωμένος ως καθαρα ενεργεια. Ετσι πρεπει να ιδωθεί ο Θωμας.Υπο την εννοια της απλοτητος η ουσια είναι απλη και εξ αυτης διακρινομενη μεν αλλα και συνδεδεμενη η ενεργεια της οποιας η χρονικη αποληξη περιγράφεται ως "της κτισης". Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1882016377742156048.post-32397188698171482022018-07-19T12:22:55.716+03:002018-07-19T12:22:55.716+03:00Σε ποιο σημειο η δυτικη εκκλησια διδασκει ότι δεν ...Σε ποιο σημειο η δυτικη εκκλησια διδασκει ότι δεν υπαρχει διακριση η ότι είναι κτιστη η χαρη? διαβασα καπου στο ιντερνετ (χωρις να προκυπτει ότι είναι αληθες) ότι η υπαρχει μονον μια φρασις του Αγ Θωμα τηων δυτικων ότι είναι "της κτισης" δηλαδή ότι την αντιλαμβανόμαστε στην κτιση ενώ σε άλλο σημειο αναφέρεται ότι η φυση της είναι Θεια. Αυτό ακυρωνει την κτιστοτητα που είναι μαλλον εφεύρημα του βαρλααμ. υπαρχουν δε ορισμενα σημεια που χρηζουν διευκρινησεων:ο Παλαμας εισαγει η μαλλον επανεισαγει την διακριση ΜΟΝΟΝ η και το ασυσχετιστο ενεργειας και ουσιας? Αφου ασφαλως λεμε ότι η ενεργεια συνιστα της φυσεως κινησης. Είναι όμως "πανω και εξω" από την ουσια η "εντος" και "εξ" αυτης?. Δευτερον η οικονομια σαφως πλησιαζει τον Θωμα τουλάχιστον μετα τον Αινσταιν-κατ ουσιαν δεν υφίσταται διακρισης υλης/ενεργειας. Αυτό δημιουργει ένα πρόβλημα . Τελικως κοινωνειται η ουσια μεσω της ενεργειας κατά καποιον τροπο?Anonymousnoreply@blogger.com